dbanie o relacje z Klientami Okiemkierowniczki

Dbanie o relacje z Klientami to bułka z masłem

Jak to jest, że potrafimy dbać o relacje z rodziną i znajomymi, a dbanie o relacje z Klientami przyprawia nas o ból głowy? Zastanawiamy się jak to robić ? A przecież, to bułka z masłem! 😉

Ten artykuł nie będzie czymś szalenie odkrywczym :). Mam jednak nadzieję, że zainspiruje Cię do przeniesienia niektórych działań na relacje biznesowe.

Dbanie o relacje z Klientami to bułka z masłem!

Po pierwsze, zastanów się jak to jest z rodziną i przyjaciółmi

Dodatkowo, pomyśl co takiego szczególnego robisz, by dbać o relacje z rodziną, z przyjaciółmi?

Po pierwsze, uczestniczysz w życiu swoich najbliższych. Wiecie, nawzajem, co u Was słychać.

Po drugie, wspieracie się w trudnych momentach, cieszycie się z sukcesów, radzicie się w ważnych sprawach, pamiętacie o wspólnych ważnych wydarzeniach (urodziny, imieniny, rocznice…)

Po trzecie, możesz wyjść z nimi do kina, teatru; umówić się w restauracji; spędzić razem święta, rocznice; wyjechać na urlop, wypoczynek … .

Teraz, zastanów się dzięki czemu dbasz o takie relacje?

Podpowiadam 🙂 : spotkania bezpośrednie, spotkania online (wideo konferencje), telefony, maile, media społecznościowe, kartki świąteczne/urodzinowe/ z okazji rocznicy, prezenty…

Z Klientem jest jak z rodziną

Zatem spróbujmy przełożyć to na płaszczyznę biznesową. Dbanie o relację z Klientami to bułka z masłem. Wystarczy robić to samo co z rodziną! 🙂 Nie martw się nie zostawię Cię teraz z informacjami, co buduje relacje z rodziną. Podsunę Ci kilka inspiracji do dbania o relacje z Klientami. Może Ty podzielisz się ze mną w komentarzu swoimi pomysłami, co Ty na to?

spotykaj się

z Klientami (lub potencjalnymi Klientami) – uczestnicz w wydarzeniach branżowych, networkingowych. Jeśli to możliwe, zapraszaj do siebie (do firmy, biura, coworkingu) – Przedstawiaj się , opowiadaj o tym co robisz, nic nie zastąpi emocji i wrażeń jakie wynosi się przy bezpośrednich spotkaniach, w ten sposób Klient może ocenić czy za Twoimi słowami idą czyny

powiadamiaj stałych Klientów o nowościach, z wyprzedzeniem

(zanim cały świat o tym usłyszy :)) zorganizuj spotkanie dla Twoich Klientów, aby np. zapowiedzieć nowy produkt, usługę, odpowiedzieć na ich pytania/wątpliwości, poprosić o opinię – doceń ich lojalność wobec Ciebie/ Twojej firmy lub marki

pytaj o opinię

Pobierz premię

na temat oferty, usług, produktów, jakości obsługi, strony internetowej, itd… – daj im poczuć, że zależy Ci na ich opinii. To co tworzysz ma spełniać oczekiwania i odpowiadać na potrzeby Klienta (a nie Twoje), nie bój się zadawać pytań

informuj na bieżąco

o tym co się dzieje u Ciebie w firmie, chwal się sukcesami, opowiadaj o porażkach. Formułuj jasne i proste komunikaty dotyczące np. urlopów, niedostępności produktów, nieobecności, itd… (dobra praktyka: przykład Allegro – informacja o urlopie lub opóźnieniu wysyłki umieszczona w widocznym miejscu na banerze)

pokazuj swoją prace „od zaplecza”

oraz zapowiedzi lub prace nad nowymi usługami, produktami – pozwól Klientowi zobaczyć jak pracujesz, poznać procesy produkcyjne, zdradź kilka sekretów

monitoruj korzystanie z produktu, usługi

kontaktuj się z Klientami (mail/ telefon/ media społecznościowe – wszystko zależy od ilości Klientów) w celu uzyskania opinii na temat usługi/produktu, działań lub osiągniętych dzięki temu celów. Jeśli usługa/produkt wymaga przedłużenia, skontaktuj się z wyprzedzeniem oraz przypomnij o tym fakcie, zapytaj o opinie i sugestie dotyczące usługi/produktu. Bierz pod uwagę wszystkie informacje i sugestie oraz ulepszaj swoje działania

wysyłaj kartki pocztowe :), albo chociaż maile

z okazji świąt, Waszych rocznic 😉 – to bardzo miły gest i doceniany przez Klientów

dbanie o relacje z Klientem to bułka z masłem

Jak widzisz, wystarczy naprawdę niewiele, aby dbać o relacje z Klientem. Małe czyny mogą wiele zdziałać. Stawiaj na relacje długofalowe. Komunikuj się z Klientami i daj im się poznać. Takie działania wspaniale zaowocują.

W myśl powiedzenia „Zrobione lepsze od doskonałego„, działaj, próbuj, testuj co sprawdza się w Twoim przypadku. Daj znać w komentarzu jakie są Twoje sposoby!

Pobierz premię
Posted in obsługa Klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *