Czego nauczyłam się prowadząc biznes - 6 lekcji na blogu

Czego nauczyłam się prowadząc biznes

Niedawno minęła mi piąta rocznica pracy we własnym biznesie. Przyznam, że niejednokrotnie zastanawiałam się czy nadaję się do prowadzenia biznesu. Wielokrotnie rozważałam czy powinnam wrócić na etat. Mimo wszystko trwam w tym działaniu do dziś.  I póki co nie żałuję, każdego dnia doceniam to co mam. Stale uczę się i rozwijam swoje kompetencje. Ten post nie będzie traktował o wadach i zaletach prowadzenia własnego biznesu. Ani o porównaniu pracy „na swoim” z pracą na etacie. W tym artykule […]

Czego nauczyłam się prowadząc biznes Read More »

Jak przygotować się do urlopu w biznesie online? Kobieta siedzi na kanapie i ustawia wiadomości urlopowe na komputerze.

Jak przygotować się do urlopu prowadząc biznes online?

Dobrze jest wyjechać na urlop i kompletnie odciąć się od pracy. Jednak czy to możliwe prowadząc biznes online? Owszem, ale najpierw warto zadbać o kilka tematów. Dzięki temu ze spokojem rozpoczniesz swój wypoczynek. A jak powszechnie wiadomo jeśli głowa jest spokojna i czysta od natrętnych myśli, to gwarantuje głęboki relaks i regenerację sił. Oto kilka wskazówek jak tego dokonać prowadząc biznes online. Zrewiduj projekty w toku Na 2 – 3

Jak przygotować się do urlopu prowadząc biznes online? Read More »

Zarządzanie projektami we własnym biznesie -Okiem Kierowniczki - wpis blogowy

Zarządzanie projektami we własnym biznesie

Postanowiłam napisać ten artykuł, aby przedstawić Ci mój sposób na organizację pracy w biznesie. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że prowadzenie własnego, małego biznesu to tylko świadczenie usług lub sprzedaż produktów.  I tak naprawdę to jest ta „widoczna” część prowadzenia własnej firmy. Jednak, aby móc finalnie oferować usługi lub produkty musi się zadziać wiele rzeczy. Tych, które dzieją się „w tle” lub „za zapleczu” i nie są widoczne dla klientów. 

Zarządzanie projektami we własnym biznesie Read More »

Lubię poniedziałki - post blogowy o tym jak dobrze zacząć tydzień.

Lubię poniedziałki, a Ty?

Lubię poniedziałki, serio! Wiem, że niektórym osobom trudno jest w to uwierzyć, ale tak naprawdę jest. Dawniej na samą myśl o poniedziałku mroziło mi krew w żyłach. Poniedziałek nie kojarzył mi się pozytywnie. Niezależnie od tego czy weekend miałam wolny czy pracowałam. W poniedziałki rano zawsze czułam się bardziej zmęczona na samą myśl o powrocie do pracy. Moje nastawienie przez długi czas było negatywne. Gdybyś zadała mi pytanie dlaczego tak się działo, to odpowiedziałabym, że początki tygodnia zawsze były trudne,

Lubię poniedziałki, a Ty? Read More »

Jak radzić sobie z trudnym klientem - blog okiem Kierowniczki

Jak radzić sobie z trudnym klientem – zmień perspektywę!

Najczęściej zadawanym pytaniem w kontekście obsługi i wsparcia klienta, jest jak radzić sobie z trudnym odbiorcą. Oczywiście każde dotyczy trochę innego aspektu tego tematu. Niemniej jednak, nie dziwi mnie to, bo te pytania padają zawsze w trakcie rozmów, czy konsultacji z przedsiębiorcami lub osobami pracującymi w obsłudze klienta. To zupełnie normalne, że chcesz wiedzieć jak unikać nieprzyjemnych sytuacji lub sobie z nimi radzić. Z doświadczenia wiem, że zmiana perspektywy może

Jak radzić sobie z trudnym klientem – zmień perspektywę! Read More »

Mapa podróży klientów - sprawdź jak ją projektować i jakie korzyści ze sobą niesie.

Mapa podróży klienta

Wyobraź sobie, że chcesz wyjechać w wakacyjną podróż. Na razie nie wiesz gdzie chcesz jechać, co chcesz zwiedzać i jak odpoczywać. Dlatego decydujesz się skorzystać z usług biura podróży. Pracownik biura podpowiada Ci: dokąd możesz pojechać, skąd wyruszysz, czym będziesz się przemieszczać, jakie atrakcje możesz zobaczyć. Tworząc mapę podróży, biuro zadba o spełnienie Twoich oczekiwań, dopasuje ofertę i program wycieczki do Twoich  potrzeb. W trakcie wyjazdu zadba

Mapa podróży klienta Read More »

Pozytywne komunikaty, które powinien usłyszeć Twój Klient_Okiem Kierowniczki

6 pozytywnych zwrotów, które powinien przeczytać lub usłyszeć Twój klient

Dlaczego pozytywne komunikaty są ważne?   Żyjesz w świecie, gdzie większość ludzi się spieszy, robi rzeczy „na czas”, odpisuje na maile w pośpiechu, odpowiada półsłówkami. W takim pędzie ciężko znaleźć chwilę, aby się zatrzymać i dostrzec, jak wygląda komunikacja. Ba! Czasem mam wrażenie, że umiejętność komunikacji zanika. A to m.in. słowa budują nasze poczucie wartości, pomagają zaakceptować siebie, dają siłę do realizacji planów i marzeń. Coraz częściej

6 pozytywnych zwrotów, które powinien przeczytać lub usłyszeć Twój klient Read More »

Priorytety - jak je nadawać zadaniom?

Sprawy ważne i ważniejsze, czyli priorytety

O priorytetach pisałam już w artykule o delegowaniu zadań. Ten temat wraca jednak do mnie niczym bumerang. W trakcie konsultacji z organizacji i planowania moi klienci bardzo często mierzą się z problemem wyboru najważniejszych dla nich zadań. Rozumiem to. Kiedyś sama nie umiałam zdecydować, które zadania czy działania są najważniejsze, a które mogę odłożyć na później bądź delegować (czyli poprosić kogoś o wykonanie ich za mnie).    Ja mam same priorytetowe

Sprawy ważne i ważniejsze, czyli priorytety Read More »

Cechy jakie powinien mieć pracownik obsługi Klienta

Lista cech jakie powinien mieć pracownik obsługi klienta

Czy zdarzyło Ci się kiedyś zastanawiać, czy każdy może pracować w obsłudze klienta? Taka praca jest naprawdę wymagająca. Ci, którzy nigdy tego nie doświadczyli, mają z reguły mylne pojęcie, że jest to łatwe i lekkie zajęcie. Nieraz słyszałam, że mam super pracę, bo tylko odbieram telefony i piszę maile. Co w tym trudnego? W samej czynności rzeczywiście nic. Natomiast ta praca nie polega tylko na odbieraniu telefonów (podniesieniu i odłożeniu słuchawki), korespondencji mailowej, czy przyjęciu do wiadomości komunikatu od klienta.

Lista cech jakie powinien mieć pracownik obsługi klienta Read More »

jak budowac pozycje lidera

Jak budować pozycję lidera

Czy jestem właściwą osobą, żeby pisać o tym, jak zostać liderem? Dlaczego nie?! Pewnie znajdą się takie głosy, które powiedzą, że absolutnie NIE. Wiem jednak, że będą też takie, które powiedzą zdecydowanie TAK! Czy czułam się liderem, pracując ze swoim zespołem? Początkowo absolutnie NIE! Potem nie myślałam w ogóle o tym, czy jestem liderem. Wiedziałam, że zmieniam podejście niektórych osób, że mam poparcie zespołu w tym, co robię i o czym decyduję.

Jak budować pozycję lidera Read More »

Shopping Cart
Scroll to Top